Transfagarasan

Transfagarasan
Transfagarasan 2006

Galerii inscrise

Videoclipuri


Detalii

 

Asociatia Bucurestiul meu drag pleaca in vacanta. 2 autocare, 100 excursionisti. Mergem sa ne bucuram de minunatele plaiuri ale patriei. Ca de fiecare data organizarea a fost facuta de Cristina Dumitru. Iti multumim Cristina.

TRASEU:

SAMBATA 10 IULIE 2010:

ora 07.00 - plecare din Bucuresti catre Pitesti;

ora 09.45 - sosire in Curtea de Arges si vizitarea manastirii Curtea de Arges;

ora 11.15 - plecare spre Cetatea Poienari;

ora 12.00 - sosire la Cetatea Poienari si vizitare (optional);

ora 14.00 - plecare catre Barajul Vidraru;

ora 14.15 - sosire la Barajul Vidraru si vizitare zona;

ora 15.15 - plecare spre Cabana Balea Lac, pe Transfagarasan;

ora 17.15 - sosire la Cabana Balea Lac si cazare, foto, foc de tabara;

 

DUMINICA 11 IULIE 2010:

08.00 - 10.00 - mic dejun

10.30 - plecare de la Cabana Balea spre Sibiu;

12.30 - sosire in Sibiu;

15.00 - plecare din Sibiu;

16.30 - sosire castrul roman de la Arutela;

17.00 - plecare de la Arutela;

17.10 - sosire Cozia;

18.30 - plecare de la Cozia;

21.30 - sosire in Bucuresti.

Istoric zona

 

Transfăgărăşanul (de la prefixul „trans-” + Făgăraş) face parte din Drumul Naţional 7C (DN7C) şi este unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, numit şi „drumul din nori”, care leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania.
 
Drumul construit peste Munţii Făgăraş, cel mai înalt lanţ muntos din România, care face parte din Carpaţii Meridionali, este un drum asfaltat care în apropierea tunelului de lîngă Lacul Bâlea, ajunge la altitudinea de 2042 m. Transfăgărăşanul este situat pe locul al doilea ca altitudine în România după şoseaua Transalpina (DN67C) cu 2145 m din Munţii Parâng, dar aceasta însă nu este asfaltată în totalitate.
 
Transfăgărăşanul a fost construit între anii 1970 – 1974 în timpul lui Nicolae Ceauşescu, care a vrut să asigure un drum strategic peste munţi. Inaugurarea având loc în data de 20 septembrie 1974.
Drumul peste Munţii Făgăraş, s-a realizat cu eforturi materiale considerabile şi cu preţul multor vieţi de soldaţi şi muncitori care au contribuit la construcţia lui. Oficial se vorbeşte de 40 de oameni decedaţi pentru ca acest drum să străbată munţii, dar oameni care după 35 de ani mai sunt în viaţă vorbesc de sute de vieţi omeneşti pierdute.
 

Comentarii (11)

09 Jul 2010, ora 7:55
comentariu scris de Mihai Traşcă

Abia astept sa vad transilvania de sus :D

09 Jul 2010, ora 9:44
comentariu scris de Cristian

Aceasta excursie cat costa?

09 Jul 2010, ora 16:25
comentariu scris de Adrian Marius Baicea

Super excursie, pacat ca nu am putut sa merg si eu :)

12 Jul 2010, ora 6:49
comentariu scris de Mihai Traşcă

Intr-adevar a fost foarte misto, pacat ca sus la Balea am prins ceata, dar in rest a fost excelenta :)

12 Jul 2010, ora 8:36
comentariu scris de Titel Dragomir

Da, pacat ca a fost ceata, a fost interesant, si partea cu treptele , dar si revederea Sibiului.

12 Jul 2010, ora 9:59
comentariu scris de Cristian Ion

... excelentă excursie ... ceaţa, DE VIS ... oameni frumoşi şi nebuni ... după fotografie

12 Jul 2010, ora 13:23
comentariu scris de Cristina Dumitru

Desi este tardiv, iata unde puteti afla mai multe informatii despre castrul roman de la Arutela: http://ro.wikipedia.org/wiki/Castrul_roman_Arutela

12 Jul 2010, ora 17:39
comentariu scris de Nicolae Dusmanescu

Mi-a parut rau ca nu am putut sa merg si inainte....dar acum imi pare si mai rau:)

14 Jul 2010, ora 10:04
comentariu scris de Mihaela

Superbe poze,avem niste locuri extraordinare in Romania,da nu stim sa le scoatem in evidenta.

17 Jul 2010, ora 16:46
comentariu scris de malin dan

pacat ca nu a facut nimeni o poza la "focul de tabara"

18 Jul 2010, ora 18:25
comentariu scris de Cristian Băluță

Doar astia au fost fotografi in excursie? Cam putini.

Adauga un comentariu

Cautare