Reconstructia Teatrului National Bucuresti_1


Informatii galerie foto:

Nume: Reconstructia Teatrului National Bucuresti_1
Descriere: Proiectarea ansamblului TNB a fost făcută de "Institutul Proiect Bucureşti" între anii 1963 şi 1969, fiind alcătuit din următoarele construcţii: -corp A1 – clădirea Sălii Mari a Teatrului; -corp A2 – clădirea turnului scenei Sălii Mari; -corp B – clădirea zonei Anexe (birouri, ateliere, etc.); -corp C – clădirea Sălii Studio a Teatrului (în prezent utilizată de Teatrul Naţional de Operetă "Ion Dacian"); -corp D – clădirea din subteran a spaţiilor tehnice (grup electrogen, tablouri electrice, etc. ) care se află în partea de est a turnului scenei. În urma incendiului din luna august a anului 1978, Sala Mare a Teatrului a fost distrusă, spectacolele fiind suspendate pentru o perioadă de câţiva ani. Proiectul pentru refacerea Sălii Mari a fost realizat în perioada 1983-1986 de către "Institutul de Proiectări Carpaţi", proiect care a adus schimbări importante ansamblului cum ar fi: -modificarea arhitecturală şi structurală a Sălii Mari ce a dus la mărirea numărului de locuri; -schimbarea faţadei corpului principal prin amplasarea unui ecran de arce în faţa copertinei de la intrarea principală şi prin amplasarea pe terasa corpului principal a unei serii de construcţii (structuri metalice) cu diferite funcţiuni. Redată în funcţiune în anul 1986, Sala Mare a Teatrului Naţional în forma în care se găseşte şi astăzi, deţine un număr de locuri mult mai mare faţă de cel iniţial, dar şi o serie de funcţiuni suplimentare amplasate în diferite puncte ale clădirii şi cu faţada de arcade executată peste planşeul superior al parcajului subteran existent. Toate aceste remodelări şi transformări au condus la modificări importante şi dificile în structura de rezistenţă a clădirii (corp A – Sala Mare) şi în modul de descărcare gravitaţională a sarcinilor, inacceptabile din punct de vedere al prevederilor de proiectare. Expertizarea structurilor ce alcătuiesc ansamblul de clădiri al Teatrului Naţional, pe baza Noului normativ de calcul la seism (P100/2006) a impus necesitatea abordării consolidării, reabilitării şi modernizării întregului edificiu. În primul rând a fost vorba de înlăturarea actualei faţade adăugate foyerului Sălii Mari şi revenirea la rezolvarea structurală iniţială. Masivele arce ale actualei faţade se descarcă artificial pe structura unei parcări subterane care nu are cum prelua asemenea sarcini. "Curgerea" lor este deja vizibilă, iar la producerea unui seism de peste 6,5 grade pe scara Richter apare pericolul prăbuşirii. Odată cu consolidarea corpului Sălii Mari se va restructura la parametrii optimi de vizibilitate, audibilitate, inteligibilitate şi ambianţa Sălii Mari a teatrului. Teatrul Naţional va deveni un edificiu deschis publicului larg 10-12 ore zilnic, cu mai multe funcţiuni, corespunzătoare criteriilor de funcţionare ale marilor edificii teatrale din lume: spectacole în mai multe săli (peste 3.000 de locuri faţă de 1.700 în prezent) şi relaţii spectacol-spectator diverse (galerii de artă, expoziţii, anticariat, librărie, baruri, cafenea, restaurant. etc. …). Uzura fizică şi morală a instalaţiilor peste care au trecut aproape 40 de ani precum si conceptele şi soluţiile proiectului iniţial sunt incompatibile cu tehnologiile secolului XXI, iar complexul de clădiri al Teatrului Naţional din Bucureşti trebuie să corespundă standardelor actualizate europene în vigoare. În anul 2012 s-a început remodelarea clădirii teatrului, eliminând adaosurile din perioada dinainte de 1989 (fațadele create de Cezar Lăzărescu, care ascundeau "pălăria" lui Horia Maicu au făcut ca teatrul să fie vulnerabil la seisme. Pentru ca teatrul să redevină mai sigur, a fost îndepărtată fațada de 1.200 de tone. Proiectul este condus de arhitectul Romeo Belea. Numărul locurilor din săli creste de la 1720 la 2880 . Vor exista mai multe săli decât în varianta din 1973 a clădirii, astfel: Sala Mare (tip italian) 900 locuri ; Sala Studio (transformabilă în tip italian, elisabetan, arena) 590 locuri ; Sala Atelier (teatru experimental) 250 locuri; Sala Pictura ( transformabilă în tip italian,elisabetan, arena) 300 locuri; Sala Mica (transformabilă în tip italian redus, elisabetan, arena) 240 locuri; Sala în Aer Liber, 300 locuri; Sala Media (multifuncțională: expoziții, recitaluri, reu­niuni, conferințe, proiecții – cu scaune înșiruite) 300 locuri. Lucrările de consolidare şi optimizare funcţională a clădirii Teatrului Naţional "I.L. Caragiale" din Bucureşti, obiectiv definitoriu pentru cultura României şi edificiu marcant pentru oraşul Bucureşti, au contribuit in final la obţinerea unui imobil care să corespundă din punct de vedere tehnic, să confere siguranţă şi să asigure accesul publicului larg la actul de cultură. In prima galerie redau lucrarile din anii 2013 si 2014.
Autor: Bodea Alexandru
Data adaugarii: 14 Oct 2016
Numar fotografii: 19

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Cautare